Saame tuttavaks: tänavafotograaf Indrek Pleesi

Indrek Pleesi portree

Fotograafiani jõudsin esmakordselt 2006. aastal. Tookord paelusid mind digitaaltöötluse ohtrad võimalused. Meeldis pilte rohkem arvutis valmis kõpitseda, kaamera kasutamiseks oli vaja kindlat põhjust, ideed. Kasutasin isa digikompakti, aasta hiljem soetasin digipeegelkaamera. Selline kontseptuaalse fotograafia huvi kestis kolm aastat.

Indrek Pleesi

Kuidas leidsid enda jaoks tänavafotograafia?

Ähmased mälestused, kuna olen juba nii kaua tänavafotograafiaga tegelenud. Vististi mõtlesin üldse esialgu, et oleks lahe omada kompakt-filmikaamerat (à la Terry Richardson ja tema Yashica T4) ning meeldis analoog-kaamerale omane mõnus kvaliteet. Alles seejärel tuli väljund tänavafotograafia näol, mis tundus huvitava väljakutsena. Üks esimesi tänavafotograafe, kelle loominguga tutvusin, võis olla Markus Hartel.

Indrek Pleesi

Kust leiad pildistamiseks inspiratsiooni?

On hea, et fotograafina ei pea ise otseselt midagi välja mõtlema, tühja lõuendi paine puudub. Rohkem loeb see, millise meelestatusega midagi teed.

Alfred Tennysoni luuletuses “Ulysses” leiduv tsitaat “I will drink life to the lees” – “Ma joon elu pärmini” sobiks univeraaalseks tänavafotograafia ja ühtlasi elu juhtmõtteks, mis tähendab kõigi kogemuste, nii heade kui halbade, omal nahal läbitunnetamist.

Indrek Pleesi

Kas Sul on lemmikfotograaf või -foto, kes/mis on sind enim mõjutanud?

Enim on mõjutanud Daniel Arnold. Vanematest tegijatest meeldivad Mark Steinmetz ja Jeff Mermelstein.

Mis on see, mida otsid või loodad leida, kui lähed kaameraga tänavale?

Kuna kannan kaamerat kogu aeg kaasas, siis vahel on selline tunne, et pildid otsivad üles mind, mitte mina ei otsi neid. Peab ennast lihtsalt maailmale kättesaadavaks tegema. Loodan leida selliseid spontaanseid momente ja ehedaid karaktereid, mis mind kõnetaksid (grotesk, nihilism).

Millist tehnikat kasutad, kui tänaval pildistad?

Yashica T3 Super ja peamiselt Portra 400 negatiivfilmi. Analoogfilmi vajadus minimaalseks järeltöötluseks ning ühe ja sama kindla tehnika kasutamine on aidanud kaasa ka mingile oma stiili tekkele.

Kas Sul on mõni hea nipp või soovitus, kuidas saada paremaks tänavafotograafiks? - Ära mõtle üle. Püüa jätta usaldusväärne mulje: käitumisviis olgu enesekindel, aga samas heatahtlik. Tunne end selles hästi, mida teed.

Kas Sul on mõni hea nipp või soovitus, kuidas saada paremaks tänavafotograafiks?

Ära mõtle üle. Püüa jätta usaldusväärne mulje: käitumisviis olgu enesekindel, aga samas heatahtlik. Tunne end selles hästi, mida teed.

Kuidas ja kus esitled enda tänavafotograafialoomingut?

https://dustystrawberries.tumblr.com
Tegemist on turvalise lingiga, millele võite julgelt klõpsata.

Palun vali üks enda tänavafoto ja ava lugu selle taga.

Pildistatud Singapuris, 2012. See on näide sellest, et mõnikord võib looming olla targem kui looja ise. Kaamerat ajendas silmnäo ette tõstma vaatepilt, kus tüdruk läidab korraga kahte sigaretti. Tõenäoliselt valmistab ta teist ette sõbrale. Kui süüvida edasi, näeme veel kokkulangevusi, elemente, mis peegeldavad üksteist: käte asend, punased pakendid ja taustal kahe vasaku labakäega (mis on tegelikult meelepete) mees.