Fotograaf Eric Kimi 100 nõuannet tänavafotograafile vol 7

Selleks, et tänavafotograafiast paremini aru saada, pani fotograaf Eric Kim kokku raamatu “100 nõuannet tänafotograafia meistritelt”, mille Inglise keelest tõlkis Toivo Tenno ja toimetas Andra Hamburg.

See siin on seitsmes postitus seerias. Eelmiseid postitusi näed:
Nõuanded 1-10, Nõuanded 11-20, Nõuanded 21-30, Nõuanded 31-40, Nõuanded 41-50, Nõuanded 51-60.

61. Fotografeerige igavates ja juba tuntud kohtades!

Kandke fotoaparaati alati kaasas. Isegi siis, kui kuhugi minnes arvate, et seal pole mitte midagi jäädvustamist väärt. Häid fotosid võib saada kõikjal, mõnikord ka kõige ebatõenäolisemates kohtades (bensiinijaamad, kaubanduskeskused jne).

Andrii Mur, Tallinn märts 2019.

62. Proovige teha ainult häid fotosid. 

Kõige lihtsam on teha halba fotot või jätta üldse foto tegemata. Fotograafidena esitame mõnikord endale valesid küsimusi. Küsime küll kuidas, kus ja millal pildistada, kuid harva uurime endalt, miks me pilte üldse teeme. Kas see stseen on huvitav? Miks selle pildi tegid? Milline tuju oli fotografeeritaval? Mida üritad sellega ühiskonna kohta öelda? Proovige hoida küsimusi alati peas. Mõnikord piisab, kui midagi lihtsalt vaadata, seda hinnata ja pildistamata edasi liikuda.

63. Olge oma fotode suhtes konkreetsemad, suunake oma pilk detailidele.

Tavaline viga, mida paljud alustavad fotograafid teevad, on see, et nende fotod on liiga üldised. Kui teete oma fotod liiga üldiseks, pole vaatajal piisavalt huvi. Vaatajad tahavad kinnituda teatud üksikasjadesse, mis fotodel põnevad tunduvad. Nad soovivad visuaalset ankrut, mis on nende jaoks huvitav, et silmad kaadrist väljapoole ei rändaks. Ärge olge fotograafias üldised, eesmärk on olla konkreetne.

Alari Kivisaar, Riia 2019.

64. Looge kompositsioon intuitiivselt. 

Henri Cartier-Bresson on öelnud, et “kompositsioon peab olema üks meie pidevatest muredest, kuid pildistamise hetkel võib see tuleneda ainult meie intuitsioonist”. Suurepärase foto tegemiseks on vaja kahte asja: sisu (mis on raamis) ja vorm (millest see koosneb). Kaaluka pildi saamiseks on vaja nende kahe elemendi täiuslikku kooslust. Kui olete tänavatel fotografeerimas, pildistage oma kõhutundega. Koju minnes ja arvuti ette maha istudes vaadake oma päevasaaki mõttega üle. Kui analüüsite oma pilte, eraldage kompositsioon, õppige sellest ja mõelge, kuidas saate seda parandada. Ärge pildistage kompositsiooni kompositsiooni pärast. Kedagi ei huvita, kui teil on ilus foto kauni kompositsiooniga, kui pildil pole sisu ega emotsiooni.

65. Teil pole teemat ja teile tundub, et te ei saa fotoseeriat kokku panna.

Tänavafotograafia projektide kallal töötamine võib olla väga keeruline, kui enne pildistamist olete kontseptsiooni suhtes liiga jäik. See võib muuta teie mõtted uute võimaluste suhtes paindumatuks. Minge lihtsalt välja ja pildistage ilma teemat silmas pidamata. Lihtsalt fotografeerige seda, mis teid huvitab, ja avastage oma projekt või teema. Kui teile tundub, et seda ei leidnud, siis sorteerige fotod arvutis erinevatesse temaatilistesse kaustadesse. Teatud aja jooksul tekib kausta piisavalt palju üheteemalisi pilte ja teil on fotoseeria koos.

Peep Kirbits

66. Püüdke olla iga päev 1% võrra parem fotograaf kui eile. 

Püüdke oma fotoalast professionaalsust iga päev parandada 1% võrra. Selle parandamiseks saate teha rohkem fotosid, uurida teiste fotograafide loomingut või analüüsida fotoraamatuid.

Ühe protsendiline professionaalsuse tõus päevas on realistlik. Ärge seadke endale ebareaalseid ootusi, vastasel juhul võib teid saata ebaedu, pettumus ja võite üldse fotode tegemisest loobuda.

Mõned lihtsad soovitused:

  • Tehke iga päev 1% rohkem fotosid.
  • Pakkuge sotsiaalmeedias teistele fotograafidele 1% rohkem kriitikat.
  • Redigeerige oma fotosid 1% võrra rohkem iga päev.
  • Õppige iga päev 1% rohkem uut fototeooriat.
  • Proovi olla iga päev 1% õnnelikum.
  • Ärge kõhelge, alustage nüüd!

67. Tehke iga päev vähemalt üks foto!

Püüdke iga päev teha vähemalt üks hea foto. See võib viia selleni, et teete iga päev 10, 20 või kuni 50 fotot. Sellest saaks hea tava, mis hoiab silma teravana ja päästikusõrme õlitatuna. Juhul, kui see tundub ületamatu raskusena, siis tehke vähemalt iga päev üks halb foto.

68. Looge, leidke ja jäädvustage ebatavalist tavalises olukorras.

Tänavafotograafias on suurepärane see, et heade fotode tegemiseks ei pea elama supereksootilises või huvitavas kohas. Tänavafotograafia ilu seisnebki tavapärastes kohtades tavaliste piltide tegemises. Huvitavate fotode tegemiseks ei ole vaja ka kallist kaamerat. Teil on vaja vaid erksat ja uudishimulikku pilku ning oskust muuta tavaline erakordseks.

Tänavafotograafia ühte lausesse panduna oleks: jäädvusta ilu tavapärasuses.

Heidi Leivategija “Vahvad elu näinud daamid”. Viljandi 2012.

69. Ärge vaadake oma fotosid kui kunstiteoseid. 

Kui soovite luua rohkem kauneid ja täiuslikke fotosid, ärge sundige ennast kunsti looma. Kui hakkate mõtlema, et teie teos peab olema suur kunst, avaldate endale asjatut survet, mis tegelikult takistab teil loomast tõeliselt professionaalseid fotosid, mida võib nimetada sõnaga kunst. Kui te ei vaata oma tööd kunstina, saate olla avatum eksperimentidele ja ebaõnnele.

70. Esitage endale pidevalt küsimusi! 

Fotograafina küsime endalt, kui põnev on fotograafia meile endile, mida ta suudab pakkuda ja mida suudame ise pakkuda. Vahel tunneme end lööduna ja segaduses. Ärge muretsege, neid küsimusi küsivad endalt ka teised fotograafid. Fotograafia on sageli eneseavastamise vorm. Mida rohkem küsimusi endale esitame ja mida rohkem oma töid analüüsime, seda suuremaks kasvame ja seda enam keskendume oma tööle. Me ei ole kunagi 100% kindlad, kes oleme fotograafi või inimesena, kuid just see teekond teeb selle kõik hindamatuks.